Bejelentkezés
AGYISZINT.HU

AGYI
SZINT

idióta

Info

AGYISZINT.HU
/bytag/room

room címkék a(z) AGYISZINT blogon

Az oldal nem kíván senkit megsérteni, csupán fel akar nyitni egy-két szemet, hogy milyen emberek is vannak.

Legújabb twittek

Keresés

Az alábbi posztok tartalmazzák az általad keresett room címkét:
2011. február 18. 17:25 | -Britpopper- | 7 hozzászólás érkezett eddig.

Örömmel látom, hogy sokaknak bejön ez az új rovat, és megígérem, hogy amíg van rá igény, addig folytatódni is fog. Az első hosszabb ajánló már meg is jött a címünkre, amit Csaba küldött be nekünk, és vasárnap kinn is lesz. Tudjátok, hogy albumokat ajánlhattok Ti is, akár komment, de ha hosszabb elemzést írnátok róla, akkor e-mail formájában is. Bővebb infok >ITT<

Editors: The Back Room

Kiadás éve: 2005

Kiadó:

  • Kitchenware (UK)
  • Fader Label (US)

Műfaj:

  • Indie rock
  • Post-punk revival

Letöltés: >ITT< ("Nem lopnál autót, nem lopnál táskát, nem lopnál tévét…")

Az Editors-ról még nem igazán írtam itt, pedig egy, a szívemhez legközelebb álló, számomra abszolút kedvenc, aktuális brit zenekarról van szó. Az már első hallásra is kitűnik, hogy mennyire hasonló a hangzásuk a new yorki Interpol-hoz, azonban az Editors meglépte azt 2009-ben, hogy míg amerikai féltestvérük továbbra is a gitárokat nyüstölte, addig ők sarokba vágták ezeket a hangszereket, és a jéghideg hangzású szintetizátorok felé fordultak. Na, erről majd a megfelelő időben, most álljon itt egy kisebb összegzés tőlem a 2005-ös bemutatkozó lemezükről: sikerült elérniük azt, hogy a szigetországban mindig is nagy tiszteletnek örvendő Joy Division (akikről már írtam itt párszor) öröksége alá táncolható ütemeket, és azonnal ütő riffeket pakoltak, ezáltal ők az Interpol-hoz képest sokkal teltebb és egy fokkal melegebb, néhol poposabb számokat írtak. Inspirációként még megemlíthetjük velük kapcsolatban a The Cure-t, az Echo And The Bunnymen-t, a The Smiths-t, vagy éppen a korai U2-t. Megfelelőbb kezdést a Lights – Blood – Munich triásznál el sem lehetne képzelni – rögtön megragadja a hallgatót, és egészen az utolsó számig (Distance) el sem engedi. A tegnap bemutatott Myths of the Near Future esetében úgynevezett töltelék-számok még egyáltalán nem voltak (a Totem on the Timeline, a Gravity's Rainbow, vagy a Forgotten Works is mind-mind elsőrangú hallgatni valók), azonban az Editors első albumán már becsúszott néhány ilyen: a Fall, vagy az Open Your Arms már egy kissé döcögősebb a többi dalhoz képest, de azért összességében rendben vannak. A fiúk remekül hozzák a nyolcvanas évek elejének, közepének poszt-punk/dark wave gitárzenéjét, a vájt fülű kritikusok pedig egyedül csak a nagyon nyers hangzást kritizálták, de akadt olyan szaklap is, amelyben a dark-disco jelzőt aggatták a szerkesztőgárdára. Akárhogy is, ez az album az egyik legfontosabb mérföldkő lett az utóbbi években, és legalább annyira alap az éppen szárnyukat bontogató poszt-punk zenekaroknak, mint a Blur -féle Parklife az indie-huszároknak. A legerősebb dalok az albumon – a töltelék-számokat kivéve – az olyan remekek, mint a Camera, a Fingers in the Factories, vagy a már fentebb említett Munich, aminek a hivatalos videóklip-jét most megszemlélhetitek itt alant:


2009. április 7. 10:39 | agyiszint | 3 hozzászólás érkezett eddig.

Pózolj a láncfűrésszel

És persze a dezsvíre