Egy kicsit megszaporodtak a zeneajánlók mostanában a blogon, és ezek örömére most egy olyan klip fog következni ami nem feltétlenül szar, pedig ugyanúgy mint az eddigieket ezen posztsorozatban, úgy ezt is a VivaTV heti toplistájáról szedtem. Tehát most egy kifejezetten jó zene fog következni.
Mindannyian tudjuk, hogy az elektronikus zenének mekkora kultusza van idehaza (és most nem a Josh & Jutta -féle audiovizuális agymenésekre gondolok mert azokkal embert lehetne kínozni) de legnagyobb sajnálatunkra a porondot az igénytelen, egy kaptafára készült, autotune hullámokkal megspékelt előadók uralják. A mainstream jól fizet ugyan de eredetiséget még hosszas keresés után sem lelhetnénk az ilyenfajta produkciókban.
Talán mindenki emlékszik még, hogy az elektronikus zene mikorra vezethető vissza. Történelem óra következik: Már a 70-es években is hatalmas kultusza volt, hiszen akkoriban kezdték meg hódító útjukat a böhöm nagy szintetizátorok, a géphanggal előállított hangsávok, avagy a minimal-design szabályait követő, letisztult, fapados prüttyögések és színpadképek. Bőven elég ha mondjuk a német Kraftwerket hozzuk fel példaként amely trióra az idősebb olvasóink még igen, a fiatalabb olvasóink már kevésbé emlékezhetnek. Aztán eljött a 80-as évek és mindenhová bekúszott az elektronika (főként a táncparkettekre). Tipikus 80-as évekbeli kép: neonfények, ízléstelen ruhák, még ízléstelenebb frizurák és közben vadul veri az ütemeket a dobgép, minimalista szinti-szólókra alapozva. Legnagyobb kedvencem, a Depeche Mode is ebben a korszakban indult (és sikerük máig töretlen). Magukévá tették ők is az elektronikát. A stadionslágerektől kezdve az instrumentális (vokál nélküli) dalokig mindenhol jól érvényesültek. Aztán a 90-es években egy csöppet alább hagyott ez a nagy elektronikus láz (nem igazán fért meg az olyan új műfajok mellett mint a gangster-rap, a grunge, a britpop, vagy az akkor még csak szárnyait bontogató indie).
Aztán a 90-es évek végére mégis visszatért az elektronikus zene, mint műfaj – méghozzá a lehető legnagyobb elánnal. Massive Attack, Fatboy Slim, DJ Shadow, Tiesto, UNKLE, Röyksopp, Underworld, Prodigy, Daft Punk, Björk és nagy favoritom Moby, hogy csak párat említsek (biztosan mindenki tudna még több tucatnyit). Mára az elektronika ott van mindenhol, majdnem minden dalban, legyen az mainstream (pölö Lady Gaga), avagy műfajilag besorolhatatlan zenei katyvasz (pölö The XX). És mivel amúgy is hódít a retro-láz, ezért a zenekarok/előadók is előszeretettel nyúlnak vissza évekkel, sőt, évtizedekkel korábbra zenei alapokért, inspirációkért. A jelen posztban bemutatásra kerülő Compact Disco is szemrebbenés nélkül használ olyan hangmintákat amelyeket ezelőtt köbö 25 évvel futtattak utoljára de mindezt nagyon korrekt módon, nagyon ízlésesen teszik:
EZ MÁR VALAMI, TOVÁBB OLVASOM!