Bármilyen hihetetlen, de az internet nem csak pornó- és fikablog oldalak böngészésére való, hanem rengeteget lehet tanulni is belőle. A hétköznapi tudásanyag mellett nagyon sok apró, ámde annál hasznosabb trükköt is elsajátíthatunk. Itt van például az alma ketté vágásának hatalmas problémája! Nincs nálunk se kés, se olló, a ninja kardunkat is elkérte a szomszéd srác valami kis csetepaté miatt, mi viszont szeretnénk az almánkat megosztani valakivel, de hogyan tegyük?? A következő videó megmutatja:
EZ MÁR VALAMI, TOVÁBB OLVASOM!Csak hogy legyen kísérő a briós+kakaó kombó mellé:
Megfejtés: melltarkó
EZ MÁR VALAMI, TOVÁBB OLVASOM!A logó, vagy ahogyan még nevezik a piacszervezési szakemberek: embléma, a legerősebb vizuális elem, amely azonosítja a céget vagy a márkát. A fogyasztóknak a logót is tanulni kell, így nem ajánlatos évente változtatni. A logó szó eredete egyes források szerint az ősi görög időkig nyúlik vissza, amikor is a "logo" "szó" vagy "beszéd" jelentéssel bírt. Már a legősibb babiloni, maya, asszír, kínai és egyiptomi civilizációk is használtak kis képeket, piktogramokat mondanivalójuk tolmácsolására. A másik fontos szó, az ikon, szintén a görögből származik, jelentése pedig "kép". Ebből a két elemből épülhet fel ma is egy logó: szóból és képből.
A XIII. században az aranyművesek kezdtek el jeleket ütni az általuk készített fémekbe - egyesek szerint innen indult a logó története. Ebben az időszakban a papírmerítők is levédték munkájukat: így került a vízjel a munkákba. Logónak számít a patikákat jelölő kígyó, a vöröskereszt, vagy bármilyen olyan jel, amelyet akár embercsoportok hordanak ruhájukon, hogy tudják, ki hova tartozik. A családi címerek is előképei voltak a logóknak.
Az egyik első kereskedelmi célú logó egy gramofon előtt üldögélő kutyát ábrázol, aki "mestere hangját" hallgatja. 1910-től használta a gyártója. Klasszikusnak számít a Coca-Cola logója, amelynek még Spencer nevű betűtípusa is bevonult a marketingtörténelembe.
Ebben a posztban bemutatok néhány közismert, vagy ismertebb emblémát, de természetesen, hogy a dolog "agyiszint"-re emelkedjen, a logokat kiragadták megszokott környezetükből és új szerepekben mutatkoznak be. Akinek valamelyik embléma nem lenne ismerős, nos, ő így járt, bár erős a gyanúm, hogy a kedves kommentelő olvasók közül a tájékozottabbak megnevezik nekünk a kevésbé híres logokat.
EZ MÁR VALAMI, TOVÁBB OLVASOM!Többen feltételezték már, hogy beszűkült, otthon ülő ember vagyok, akinek a világról alkotott fogalma és tapasztalása oly parányi, mint a fiú hangya pöcsén kifakadó pattanás. Ez nem így van, de a magam igazolása és az olvasók látókörének szélesítése céljából ( az ócsárlóknak pedig az ánuszuk lesz szélesítve! ) közkincsé teszem féltve őrzött oroszországi képeslapjaimat.
Autóba pattantunk, s ha már olyan messzire utazunk, ne menjünk üres kézzel, így gondoltuk meglepjük az ismerősöket némi használt műanyag csővel, nem volt több 70-80 méternél, simán feldobtuk a járgányra.
EZ MÁR VALAMI, TOVÁBB OLVASOM!Ha sokáig nézed a képet feltűnhet egy baszott-nagy nyalóka. De elég sokáig kell nézni. Durva optikai csalódás.
Aztán, hogy fake vagy sem azt nem tudom...